جنبش بزرگ وبلاگی حامیان مهندس میرحسین موسوی جنبش بزرگ وبلاگی حامیان مهندس میرحسین موسوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت گمشده مؤمن است، پس هریک از شما گمشده اش را در هر جا یافت، آن را برگیرد . [امام صادق علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع پرستاران و تأکید روشنگرانه رهبر معظم انقلاب بر سلامت انتخابات در طول 3 دهه گذشته منو به این فکر انداخت تا مطلبی رو درباره طرح « کمیته صیانت از آراء » که ابتدا توسط فرزند شهد بهشتی و از سوی ستاد انتخاباتی مهندس موسوی مطرح شد بنویسم . البته مثل روز روشنه که از همین فردا که نه ، از همین امشب برخی از دوستان از این فرمایش رهبر انقلاب بُل می­گیرند و به جای گرفتن اصل و مغز فرمایشات آقا می­رن سراغ منظور یابی فرمایشات آقا و می­گن که:

بیا ، آقا هم گفت ! دیدید ! منظور آقا از دوستان بی­انصاف و کسانی که جزء مردم هستند و میخوان از سوی مردم دیده بشن و در سلامت انتخابات تشکیک می­کنند ، همین مهندس موسوی و دار و دستش بود­ها ! و این که انتخابات سالم برگزار میشه منظورشون حمایت از دکتر بود­ها ! تازشم دیدی گفت اینا حرف دشمن رو تکرار می­کنند. منظورش همینا بود که می­گن کمیته صیانت از آراء ایجاد کنیم و این طوری می­خوان بگن که آراء انتخابات دستکاری میشه و ...

چه درد سرتون بدم داستان این دوستان که تمومی نداره .

اما حرف من چیز دیگه ایه . درست طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ، ما به سلامت انتخابات ایمان داریم وگر نه اصلا دلیلی نداشتیم که بیایم و توی انتخاباتها شرکت کنیم . خوشبختانه دوره دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی که پیروز انتخابات از جناح دیگه­ای بود و مخصوصا دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی که پیروز انتخابات آقای احمدی نژاد بود ، پیروزی شخصیتی که مخالف با حزب حاکم بود بهترین سند سلامت انتخاباته .

اما مسئله طرح « کمیته صیانت از آراء » نه تنها به معنی خدشه دار کردن انتخابات و تردید در صیانت آراء نیست بلکه دقیقا مطابق قانون و موجب دفع توهم دستکاری در انتخابات سالم و رقابتی در جمهوری اسلامیه . همانطور که مطلع هستید هر نامزدی که صلاحیتش توسط شورای نگهبان تأئید بشه و به انتخابات راه پیدا کنه حق قانونی داره که نماینده­ی ناظری رو در محل ستاد انتخابات کل کشور داشته باشه تا از طرف اون کاندیدا ، ناظر روند برگزاری انتخابات و شمارش آراء باشه . این قانون توسط قانونگذار از آن جهت تدارک شده که علاوه بر ناظران وزارت کشور و شورای نگهبان ، ناظران خود کاندیداها هم بر روند انتخابات و روشن شدن نتایج آن نظارت کنند تا هم احتمال تبانی میان ناظران وزارت کشور و شورای نگهبان رو منتفی کنه و هم حق کاندیدای مورد نظر حفظ بشه و هم سلامت انتخابات به جای دو قبضه ، سه قبضه تأیید بشه و جای هیچ تردیدی در صحت انتخابات باقی نمونه.

از آنجا که کار تشکیلاتی منسجم و منظم بهتر از کارهای پراکنده و متفرق هست و بر اساس همین حق قانونی، طرح و ایده « کمیته صیانت از آراء » از سوی فرزند شهید آیت الله دکتر بهشتی در ستاد انتخاباتی مهندس موسوی مطرح شد و گفته شد که از پیوستن نمایندگان ناظر همه کاندیداها در این کمیته استقبال میشه . این طرح تنها تفاوتی که با قانون موجود داره اینه که در قانون ، نماینده هر کاندیدا به طور منفرد بر روند کار نظارت می­کنه ولی بر اساس این طرح نظارت نمایندگان کاندیداتورها به شکلی منسجم و نظامند صورت می­گیره . چنین طرحی نه با قانون تعارضی داره و نه به سلامت انتخابات شبه ای وارد می­کنه .

دوستانی که احتمالا این طرح رو دستاویز حمله به مهندس موسوی قرار خواهند داد بهتره به جای طرح و طراح ،  قانون و قانونگذار رو متهم کنند که چنین حقّی رو برای کاندیداتورها در نظر گرفته اما اگر خوستند این کار رو بکنند قبلش بدون حبِو بغض کمی فکر کنند بینند بدون وجود و اعمال این حق ، استناد به سلامت انتخابات محکم ترو قابل قبول­تر خواهد بود یا با اجرای اون آن هم به شکلی منظم و منسجم ؟

به هر حال من ایده « کمیته صیانت از آراء » رو همسو با فرمایشات رهبری معظم انقلاب ، مطابق با قانون و در جهت بالاتر بردن سطح اعتماد ملّی و بین المللی به انتخابات و مانعی از تشکیک­های داخل و خارجی در سلامت انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی می­کنم . این نظر منه و البته نظر شما هم هر چه هست به جای خودش محترمه .



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط موج دهم در چهارشنبه 88/2/9 و ساعت 8:45 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    خودم دیدم که آشوبگر چه کسی بود !
    تشکر رهبر معظم انقلاب از مردم
    فرمان هشت ماده ای امام راحل (قدس سره)
    آقای موسوی رأیم را پس خواهم گرفت .
    چرا چادر زهرا رهنورد از سرش لیز می خورد ؟
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا